Bez tych akrtykułów nie ma biura - co trzeba kupić na początek?

30 stycznia 2019

Artykuły biurowe

Urządzanie stanowisk pracy dla pracowników biurowych nie może być zbiorem przypadkowych decyzji. Przed zakupami warto zastanowić się, co dokładnie będzie potrzebne, a także zapytać o to samych pracowników. Istnieje jednak zestaw "początkowy", który powinien stanowić bazowe wyposażenie każdego stanowiska. Co wchodzi w jego skład i co koniecznie trzeba kupić do biura, by praca mogła sprawnie ruszyć do przodu?

Organizer albo przybornik

Przybornik powinien być tak zaprojektowany, by mieścić bez problemu nie tylko długopisy i ołówki, ale także bieżące dokumenty, zszywki, spinacze (np. na magnesie) oraz klipsy. Dobrze przemyślany, a do tego estetyczny organizer na biurko pozwala utrzymać porządek i przyczynia się do większego skupienia na pracy. Powinien być obecny na każdym biurku.

Ergonomiczny podnóżek

Pierwsza zasada ergonomii, czyli wydajnej i zdrowej pracy - prawidłowa postawa przy biurku. Przyczynia się do niej nie tylko dobrze wyregulowany fotel, ale także możliwość oparcia stóp pod prawidłowym kątem. Odpowiadają za to podnóżki ergonomiczne odciążające stopy i przynoszące ulgę podczas wielogodzinnego siedzenia przy komputerze. To także niezbędny przedmiot dla osób, które nie sięgają stopami do ziemi, siedząc na krześle biurowym. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu można znacznie zminimalizować ryzyko problemów ortopedycznych.

Wygodna podkładka pod myszkę

Pracownicy posługujący się myszką przez wiele godzin muszą mieć zapewniony komfort tej pracy. Dzięki podkładce mysz lepiej ślizga się i działa o wiele precyzyjniej. Niektóre podkładki posiadają też podparcie dla nadgarstka, zapobiegające bólom i drętwieniu. To doskonała profilaktyka zespołu cieśni nadgarstka., który stanowi chorobę zawodową osób pracujących przy komputerze - warto o tym pamiętać i wydać kilka złotych więcej na ergonomiczną podkładkę.

Karteczki samoprzylepne

Karteczki samoprzylepne do notowania

To naprawdę ważny punkt na liście biurowych zakupów! Kolorowe karteczki pokryte klejem z jednej strony pozwalają na bieżąco notować ważne myśli czy zadania, a także przyklejać "przypominajki" w widocznych miejscach i zaznaczać fragmenty w dokumentach lub książkach. Dobre karteczki mają na tyle solidny klej, by trzymał się gładkiej powierzchni przez dzień lub dwa, a potem dawał oderwać bez zostawiania śladów.

Dziurkacz do papieru

Dziurkacz nie przychodzi do głowy jako pierwszy, gdy myślimy o niezbędnych materiałach biurowych. Okazuje się jednak, że osoby pracujące w biurach korzystają z niego bardzo często. Bywa niezbędny, by wpiąć pliki dokumentów do segregatorów. Kupując dziurkacz, warto zwrócić uwagę na jakość wykonania, materiały i wytrzymałość mechanizmu tnącego kartki.

Stary, dobry papierowy notatnik

Metody notowania w programach komputerowych są dziś w coraz szerszym użyciu. Nic jednak nie zastąpi notesu, w którym pracownicy biurowi mogą na szybko zanotować najistotniejsze informacje. Taki niewielki notes można trzymać wygodnie pod ręką i przechowywać w nim dane potrzebne na dłużej, takie jak numery telefonu czy listy zadań do długoterminowego wykonania.