Trzymaj się. To proste: Declutter Time, Space And Mind

7 stycznia 2021

Jak wspomniałem w ostatnich tygodniach w marcu, niedawno uczestniczyłem w jednodniowym kursie organizowanym przez Guardian Masterclasses, który skupiał się na zdrowszym, szczęśliwszym życiu. Jestem pewna, że wszyscy chcemy zrobić coś, co może być dla nas ważne. Przez cały dzień było wielu fantastycznych mówców, którzy zajmowali się wszelkiego rodzaju przydatnymi tematami, a jednocześnie inspirowali i bardzo pożytecznie informowali.

Jednym z takich prelegentów była Juliet Landau-Pope, certyfikowana trenerka Decluttera i ekspertka od umiejętności studiowania. Teraz zacznę od tego, że nigdy nie wiedziałam o istnieniu takiej roli, ale z zamiłowaniem do utrzymywania porządku jestem zaskoczona, że nie podjęłam się takiej pracy dużo wcześniej! Nie tylko to ale Julia jest członkiem Stowarzyszenia Zawodowych Deklutterów i Organizatorów w UK - er hello, dlaczego łączyć ten stowarzyszenia proszę! Ale oprócz mojego zachwycania przy te bardzo faktami, chciałem dzielić z tobą dzisiaj niektóre bardzo piękne słowa mądrość dawać Julia na dzień. Sposoby, aby naprawdę myśleć o bałaganie w swoim życiu i jak można sobie z nim poradzić w przyszłości. Julia identyfikuje bałagan w trzech bardzo konkretnych sekcjach: CZASOWYCH, FIZYCZNYCH, EMOCJONALNYCH. Deklutacja twój styl życia jest nie tylko o oczyszczaniu kurs i kończy się na twój biurku, ja jest o naprawdę myśleć w pełni o twój całkowitym spojrzeniu i co wybierasz pozwalać w twój pracę i życie na codziennym podstawie. Tak więc, mając w zasięgu ręki wiosnę, oto trzy wspaniałe rzeczy, o których należy myśleć, gdy przychodzi do odświeżenia zarówno umysłu, jak i przestrzeni na nowy sezon - a także na długoterminową przyszłość Twojego ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia. TRZY SPOSOBY NA PONOWNE PRZEMYŚLENIE BAŁAGANU W SWOIM ŻYCIU1. Bądź świadomy tego, co wkładasz w swój czas, a nie tylko swoją przestrzeń: Często myślimy tylko o bałaganie jako o rzeczach fizycznych, które nim są, ale bałagan może być również ucieleśnieniem tego, co wkładasz w swój czas. Czy wypełniasz swój pamiętnik niepotrzebnymi spotkaniami i dodajesz do swojej listy rzeczy do zrobienia kopce śmieci tylko po to, aby nadążyć za nowoczesną presją, by zawsze wydawać się zajętym? Całkiem sporo czasu temu napisałem post o tak zwanym "Kultu Zajętych" i myślę, że jest to coś, co wciąż brzmi całkowicie prawdziwie. Żyjemy w społeczeństwie, w którym w jakiś sposób czujemy się nieodpowiednio, jeśli nie jesteśmy spieszeni z nogami w każdej sekundzie każdego dnia. Dodajemy rzeczy do naszego życia tylko po to, aby być zajętym, a następnie przekonujemy się, że te rzeczy są tak samo ważne i kluczowe, jak nasze prawdziwie krytyczne codzienne zadania, stwarzając dodatkowy stres na każdym kroku. PUNKT DZIAŁANIA: Dlaczego nie poświęcisz trochę czasu w tym tygodniu, aby usiąść ze swoim dziennikiem i listą rzeczy do zrobienia, lub cokolwiek to jest, czego osobiście używasz do organizowania swojego czasu, i naprawdę być szczerym wobec siebie o tym, co naprawdę trzeba zrobić w porównaniu z tym, co jest tworzone w celu bycia zajętym. Na pierwszy rzut oka prawdopodobnie powiesz mi, że wszystko jest kluczowe. Ale poświęć chwilę na szczere zastanowienie się nad tym - czy to naprawdę prawda? I jak możesz dokonywać lepszych wyborów co do tego, jak zamierzasz wykorzystać swój czas w przyszłości? Nie bój się, że tu i tam będzie luka. Jak słusznie stwierdziła Julia, staliśmy się ludzkimi sprawami i zapomnieliśmy, jak być ludzkimi istotami. Znajdź taki punkt swojego dnia, w którym możesz po prostu "być" przez minutę i nie pozwól, aby świat zewnętrzny sprawił, że poczujesz się za to winny. Nie bójcie się powiedzieć "nie" bezproduktywnym działaniom, które wam nie służą. Jestem pewien, że w nadchodzącym miesiącu wszyscy będziemy w stanie zidentyfikować przynajmniej jedną rzecz, której po prostu nie musimy robić, obszar, z którego możemy odzyskać część tak bardzo potrzebnego, cennego czasu. Wyczyśćcie te zmarnowane chwile z waszego harmonogramu, a następnie zostawcie je czyste, nie zagłębiajcie się w chęć uzupełnienia przestrzeni czymś innym. 2. Terapia detaliczna jest największym kongestią. Czy to wszystko to, co fizyczne, sprawia, że czujesz się lepiej? Przepraszam, ale to prawda i w głębi duszy wszyscy to wiemy. Jeśli chodzi o nasz fizyczny bałagan, wszyscy mamy o wiele za dużo rzeczy wciśniętych w naszą przestrzeń. Żyjemy w społeczeństwie konsumpcyjnym, w którym zakupy są teraz rozrywką i codziennie walczymy o to, by od niej uciec. Nie martw się, że jestem winny tego tak samo jak następna osoba, ale musimy podjąć świadomy wysiłek, aby być bardziej świadomi tego, co kupujemy i wkładamy w naszą przestrzeń. Nie tylko po to, by ograniczyć bałagan, ale także po to, by zaoszczędzić nam wszystkim bardzo potrzebnej gotówki! Oczywiście bardzo łatwo jest powiedzieć, że powinniśmy po prostu zagracać naszą przestrzeń i puścić wszystko, co nam przeszkadza. Dla wielu z nas nie zawsze jest to takie proste. Fizyczne przedmioty mogą mieć bardzo dużą wagę i znaczenie i trudno się z nimi rozstać. Pewna koleżanka blogerka, Sophie z The Private Life of a Girl, napisała w poście na początku tego roku, że kiedy odblokowujesz swoją przestrzeń, powinieneś być bezwzględny, ale nie niegrzeczny i ten punkt pozostaje u mnie do dziś. Znalezienie równowagi pomiędzy tym, czego potrzebujesz, a tym, co kochasz, może być trudne, ale jest ważne. Bycie bezwzględnym jest wspaniałe, ale nie łamcie serca, przesadzając z tym i żałując tego później. Możesz przeczytać więcej w oryginalnym poście Sophie tutaj: 5 Pomocne wskazówki, aby pomyślnie Declutter Your Space.USEFULUL ACTION POINTTS: Julia miała tak wiele solidnych rad, jeśli chodzi o fizyczne bałagan. Więc jeśli planujesz powtórkę niechcianego fizycznego bałaganu w swoim życiu, zostawię ci kilka punktów do przemyślenia zanim zaczniesz:a. Zacznij w miejscu, które będzie miało natychmiastowy wpływ, abyś mógł od razu zobaczyć korzyści. Na przykład Julia sugeruje, aby zacząć od sypialni, ponieważ pozbycie się niepotrzebnego bałaganu w tej przestrzeni będzie miało natychmiastowy pozytywny wpływ na Twój odpoczynek w nocy, tworząc w ten sposób pragnienie kontynuowania w innych obszarach, ponieważ już teraz możesz szybko dostrzec korzyści.b. Zastanów się - właśnie teraz, co naprawdę kocham i czego naprawdę potrzebuję? Skup się na teraźniejszości, a nie na przeszłości, bo jeśli wszystko ma znaczenie, to na pewno nic nie ma znaczenia? Postaraj się nie przywiązywać zbyt wielkiego znaczenia do każdej rzeczy.c. Dla rzeczy, których już nie potrzebujesz, ale być może zmagasz się z rozstaniem, znajdź celowy i sensowny sposób, aby pozwolić sobie na to i zrobić jeden mały krok w tym kierunku. Na przykład, kiedy ostatnio przeprowadziłam się do domu, wiedziałam, że nie mam już miejsca na wiele, wiele książek tanecznych i teatralnych, które zebrałam podczas mojego treningu czasowego w teatrze muzycznym wiele księżyców temu! Nie były mi już potrzebne, wszystko w nich i tak byłoby teraz w sieci, ale stanowiły ogromną część mojego życia, z której być może bałam się całkowicie zrezygnować. Teraz, z radością przekazałam moje ubrania i inne przedmioty na cele charytatywne przy wielu okazjach, ale w tym przypadku musiałam wiedzieć, że te książki będą kochane przez ludzi z taką samą pasją jak ja. W końcu, za pośrednictwem przyjaciela, który jest nauczycielem, podarowałam je lokalnej szkole z silnym zapleczem artystycznym, w której uczniowie uczą się dokładnie tych samych rzeczy, co ja wiele lat temu. Czułam, że będą kochani i lubiani, i że przydadzą się w taki sam sposób, jak ja i to sprawiło, że nieco łatwiej było im odejść. 3. Mamy tak wiele oczekiwań co do tego, jakie powinno być życie. Nie daj się nabrać emocjom. Emocjonalny bałagan jest trudny. Mamy tak wiele oczekiwań zarówno ze źródeł zewnętrznych jak i wewnętrznych co do tego, jakie życie powinno być. Wiąże się ono z bałaganem czasu i sprzymierza się z naszą potrzebą wypełniania dzienników, aby poczuć się wartym zachodu. Te "powinny, mogłyby" głosy w naszych głowach podważać nasze poczucie wartości i przytłaczać nas raz po raz. Tak jak pisałam wcześniej w swoim wpisie o tym, że naprawdę musimy przestać być sobą. Ale często nawet nie zauważamy negatywnych głosów, które prowadzą nas przez cały dzień. Biorąc pod uwagę nasz bałagan emocjonalny i pracując nad jego poprawą, możemy naprawdę pomóc nam poradzić sobie z innymi aspektami naszego zajętego stylu życia, więc jest to coś, o czym warto pomyśleć, jeśli jesteś ciągle rozczarowany i rozczarowany poczuciem swoich osiągnięć.SPEŁNY PUNKT DZIAŁANIA: Te wewnętrzne głosy mają tendencję do zbierania się na najwyższych obrotach, im bardziej jesteśmy rozczarowani i pośpieszni. Jeden taki czas, że mogą nas naprawdę stresować jest jak mamy zamiar wyjść z domu, powiedzmy do pracy rano, lub na dzień rodzinny na zewnątrz. Poświęć chwilę, gdy będziesz gotowy do wyjścia z domu, ale zanim wyjdziesz za te drzwi: Pauza. Siadaj. Oddychaj. Skup się. Wystarczy minuta ciszy i spokoju, by się zebrać. Będziesz zdumiony różnicą, jaką będzie robił twój dzień i emocjonalnym stresem, który prawdopodobnie już stawiasz pod sobą, pomimo tego, że twój dzień dopiero się zaczął! W ten sposób mam nadzieję, że niektóre ten rada zapewnia ciekawą myśl jeżeli ty rozważasz nadchodzącą wiosnę czystą i znasz że ty potrzebujesz robić więcej niż tylko czyścić out few kreślarzy w twój przestrzeni roboczej. Zagracenie jest w ten sposób dużo więcej niż tylko fizyczny ale ja wszystko wiąże w tworzyć nasz ruchliwie, stres wypełniający codzienne życie. Wycofanie się i uczciwe myślenie o tych obszarach może naprawdę pomóc nam wszystkim w dokonaniu pozytywnych, długoterminowych zmian w naszej przestrzeni, planach i umysłach. Chętnie usłyszałbym od ciebie, jeśli masz jakieś dalsze przemyślenia na temat bałaganu i wiosennego sprzątania? Jakie macie pomysły, które dobrze Wam wyszły? Życzę wszystkim miłego tygodnia i mam nadzieję, że wkrótce tu wrócisz. Louise.